بارکد خوان مراکز درمانی

بارکد خوان مراکز درمانی و داروخانه ها

امروزه از بارکد خوان‌هایی نظیر مدل QD2100 شرکت دیتالاجیک و بارکد اسکنر دیتالاجیک دو بعدی QD2130 و GD4470 جهت اسکن دفترچه بیمه و کارت شناسایی، در داروخانه ها و مراکز درمانی استفاده می‌شود. در آینده نیز با ارائه‌ی محصول جدید دیتالاجیک بنا است که بارکد خوان دوبعدی هرون HD3430 به عنوان نسل جدید بارکد خوان نوری در داروخانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

در طی چند سال اخیر، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی به طور فزاینده با به‌کارگیری از فناوری‌های جدید، سعی در ارتقای آسایش خاطر بیمار دارند. از آنجا که تکنولوژی بارکد یک رویکرد ویژه برای کاهش خطاهای پزشکی می‌تواند باشد. با اینکه تکنولوژی بارکد چندین سال است در مراکز درمانی استفاده می‌شود، اما به‌تازگی برای رسیدگی به آسودگی و بهبود رضایت بیمار مورد بهره‌وری قرار می‌گیرد. استفاده از فناوری بارکد در بالین بیمار دستاوردهای چشمگیر در کاهش خطاهای تجویز دارو به ثبت رسانده است. طبق آمار جهانی در هر سال بیش از 7000 نفر در اثر استفاده از داروی اشتباه در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

دستگاه بارکد خوان برای مراکز درمانی و داروخانه‌ها بسیار ارزشمند هستند، زیرا نسخه‌ای که دکتر ارائه نموده را تأیید کرده و به وسیله آن اطمینان و دقت از اصالت، صحت، دوز و زمان مناسب استفاده حاصل می‌شود. در اوایل سال 1990 که برای اولین‌بار سیستم کنترل توسط بارکد در یک داروخانه پیاده‌سازی شد نرخ خطا را 86% کاهش داد. به همین دلیل این تکنولوژی به سرعت فراگیر شد و اکثر مراکز درمانی این راه‌حل را پیش گرفتند.

دستگاه بارکد خوان داروخانه علاوه بر خواندن بارکد داروها، جهت اسکن دفترچه بیمه استفاده می‌شود و بر روی روند سرعت پذیرش بیمار تأثیر به‌سزایی دارد. اسکن بارکد دفترچه بیمه جهت پذیرش بیماران در مراکز درمانی از جمله بیمارستان‌ها، مراکز عکسبرداری، سیتی‌اسکن، سونوگرافی، داروخانه و هزاران مرکز دیگر به کار می‌رود که باعث بهبود رضایت پرستاران از شغل‌شان و آرامش خاطر پرسنل مراکز درمانی و بیماران می‌شود.

بارکد خوان مراکز درمانی

پیگیری یک دارو در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها بسیار اهمیت دارد. به‌صورتی‌که هر دارویی که وارد مرکز می‌شود مشخص باشد در کجا و چه شرایطی نگهداری شده و به کدام بیمار تحویل داده می‌شود. بدین صورت بیماران از خطر مصرف داروهای نادرست که باعث آسیب غیر قابل جبران می‌شود محافظت می‌گردند. ردیابی صحیح داروها در داروخانه‌ها توسط یک بارکد خوان پرقدرت و قابل‌اعتماد امکان‌پذیر است.

اما در صورتی که شما نیاز به یک بارکد خوان قابل اعتماد برای داروخانه یا بیمارستان دارید تا بدین‌وسیله بتوانید به راحتی بارکد دفترچه بیمه و داروها را اسکن نمایید، بین مدل‌های مختلف بارکد خوان چگونه می توانید یک انتخاب مناسب داشته باشید در حالی که بعضی بارکد خوان‌ها مناسب محیط فروشگاهی، برخی مناسب محیط صنعتی و برخی دیگر مناسب محیط‌های درمانی می‌باشند.

همان‌طور که می دانید بارکد دفترچه بیمه عریض و با کیفیت پایین چاپ می‌شود. این بارکد ها برای دستگاه بارکد خوان غیر مناسب چالش‌برانگیزند. از طرف دیگر بارکد ها بر روی داروها با سایزهای مختلف و بر سطح‌های منحنی‌دار درج می‌شوند. بارکد خوان‌های مراکز درمانی ساخت شرکت Datalogic یک راه‌حل سریع و قابل‌اعتماد به منظور بررسی دارو و دفترچه بیمه هستند. Datalogic با معرفی بارکد خوان‌های تفنگی (سیمی و بی‌سیم) و بارکد اسکنر رومیزی با بدنه پلاستیکی قابل ضد عفونی شدن، جهت به حداقل رساندن خطر گسترش بیماری‌های عفونی، گام مهمی در زمینه بارکد خوان‌های مراکز درمانی و داروخانه‌ها برداشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا