انواع بارکد خوان ها

بارکد خوان های کابلی و بیسیم

بارکد خوان دستگاهی الکترونیکی است که از طریق تابش پرتوی نور به بارکد کالاها، اطلاعات ذخیره شده را اسکن می نماید که به صورت کلی یک بارکد اسکنر همانند اسکنر، از منبع نور ، حسگر نوری ، لنز ، بدنه و برد های داخلی بارکد خوان تشکیل می گردد . اسکنر با منبع نور و لنز از طریق حسگر نوری، پالس های نوری را به الکتریکی تبدیل می نماید و بهترین روش جهت انتقال اطلاعات ثبت شده در بارکد ها می باشد. بارکد خوان دارای مدار دریافت کننده و تحلیل‌گر می‌باشد که بارکد را تحلیل نموده و به پورت خروجی دستگاه انتقال می دهد. سرعت اسکن بارکد خوان در مدل های گوناگون متفاوت می باشد . بارکد خوان به دو گروه بارکد خوان نوری و بارکد خوان لیزری از نظر تکنولوژی و مکانیزم تقسیم می‌گردد و این دو گروه نیز به چند گروه بارکد خوان تک بعدی یا خطی ، بارکد خوان دو بعدی یا QR ، بارکد خوان ایمیجر یا CCD و بارکد خوان چند بعدی تقسیم می گردد.

بارکد خوان نوع قلمی از دیود حساس به نور و منبع نور ساخته شده است. در قسمت نوک ترکه و قلم قرار دارد و جهت اسکن بارکد، نوع بارکد اسکنر بر روی تمام پهنای بارکد حرکت می‌نماید.

بارکد خوان لیزری به طریقه‌ی بارکد اسکنرهای قلمی، بارکد کالا را اسکن می نمایند. در بارکد اسکنر لیزری، نور از یک اشعه لیزری پرتاب می گردد که از طریق رفت و برگشت چرخشی یا آینه ای در پهنای بارکد به عقب و جلو می رود. دیود حساس به نور جهت دریافت اندازه‌ی شدت نور ارسال شده از بارکد، مانند بارکد اسکنر قلمی به کار رفته و در هر دو بارکد خوان، تفاوت اندازه مقدار روشنایی الگوی دریافت شده بوسیله‌ی مدار گیرنده‌ی حساس به شدت نور برای شناسایی سیگنال ها با الگوی دریافت شده مشابه مقایسه می گردد.

بارکد خوان CCD از مقدار زیادی از حسگر های نوری کوچک به صورت خطی تشکیل شده است و معادل حسگر های نوری دیود اندازه گیری شدت نور در کنار حسگر ها طراحی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا