برچسب یا لیبل پشت چسب دار

برچسب یا لیبل پشت چسب دار چیست؟ کاربردها، مزایا و نحوه انتخاب آن‌ها

آخرین بار که به لیبل (برچسب) محصولتان دقت کرده‌اید چه زمانی بوده است؟!

اگر این موضوع را هیج به یاد ندارید، پس احتمالاً شما هم جزء آن گروه از مدیران کسب‌و‌کار باشید که هنوز اهمیت برچسب و لیبل‌های پشت‌چسب‌دار را آن‌طور که باید درک نکرده‌اند.

در حقیقت بسیاری از افراد متوجه ناکارآمدی و آسیبی که به علت عدم استفاده از لیبل‌ها یا استفاده از لیبل‌های نامناسب برای کسب‌و‌کار آن‌ها ممکن است پیش بیاید نیستند… اما قطعاً بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز این ناکارآمدی‌ها، انتخاب لیبل و برچسب متناسب با کسب‌و‌کار و اولویت‌های شماست…

در این نوشته نگاهی به لیبل‌های پشت چسب دار، کاربردها، مزایا و نحوه انتخاب آگاهانه آن‌ها خواهیم داشت.

تعریف لیبل های پشت چسب دار

اجازه دهید اول از همه در مورد اینکه برچسب یا لیبل‌های پشت چسب دار اساساً چه چیزی هستند صحبت کنیم.
همان گونه که از نام لیبل پشت چسب دار برمی‌آید، برچسب یا لیبل‌ها بوسیله چسبی که پشت آن‌هاست تنها بوسیله فشاری اندک روی سطوح مختلف می‌چسبند. از همین رو آن‌ها را وسیله‌ای جهت نشانه‌گذاری سطوح و کالاهای مختلف می‌شناسند که تنها حساس به فشار هستند و به هیچ گونه چسب، گیره یا سنجاق برای اتصال آن‌ها نیاز نیست. همچنین برای فعال شدن آن‌ها، به گرما یا مایعات نیز به‌هیچ‌وجه نیازی وجود ندارد.

اگرچه شاید خیلی هم این مزیت، مهم و اغواکننده بنظر نیاید، این موضوع می‌تواند تفاوت بسیار بزرگی برای نحوه مدیریت و پیشبرد کسب و کارها ایجاد کند.

لیبل‌ها بعنوان ابزاری جهت افزایش عمومی بهره‌وری به شمار می‌آیند، اما نگاهی کلی به سایر مزایا و کارکردهای لیبل‌‌ها و اینکه کدامیک از جنبه‌های مختلف مربوط به تجارت شما می‌تواند به‌وسیله لیبل‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند نیز بسیار ارزشمند و مهم است.

چاپ لیبل و برچسب رنگی

مزایای استفاده از لیبل های پشت چسب دار

تطبیق پذیری و انعطاف

بسیاری از مردم این‌گونه فکر می‌کنند که لیبل‌های پشت چسب دار، تنها برچسب هایی ساده هستند که کسب و کارهای مختلف برای نشانه‌گذاری محصولاتشان از آنها استفاده می‌کنند. اما جالب است بدانید که این لیبل‌ها می‌توانند برای سایر امور نیز به خوبی مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید لیبل‌هایی شامل اطلاعات مهم محصولتان نظیر قیمت فروش، بارکدها، و بهترین زمان مصرف ایجاد کنید. اضافه کردن پیام‌های سفارشی مورد نظر شما به لیبل ها همچنین به تجارت شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود در یک سطح تعاملی بالاتر ارتباط برقرار کنید.

لیبل پشت چسب دار

مقرون به صرفه بودن

خرید لیبل ها به صورت انبوه، می تواند صرفه جویی زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد. شما می‌توانید با توجه به کارکردهای خاص خود، آن‌ها را بصورت رول یا شیت تهیه کنید. و اگر شما سهولت استفاده از این لیبل ها را روی محصولاتتان به خوبی در نظر داشته باشید، باید بدانید که چگونه و چقدر هزینه‌های مرتبط با نیروی انسانی را می‌تواند کاهش دهد. حتی با در نظر گرفتن اینکه آن‌ها بایستی توسط دست به روی سطوح چسبانده شوند، وقتی از لیبل های پشت چسب دار استفاده می‌شود، فرآیند به طور قابل ملاحظه‌ای ساده‌ و بی‌دردسرتر نسبت به گذشته خواهد بود. زیرا جهت چاپ روی لیبل ها از چاپگرهای مخصوص لیبل (لیبل پرینترها) با سرعت بسیار بالا و همچنین اتصال نرم افزارهای فروشگاهی، انبارداری یا اتوماسیون کمک گرفته می‌شود که در زمان صرفه‌جویی قابل‌توجه و همچنین دقت امور را بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

لیبل پشت چسب دار

موجود بودن لیبل ها در رنگ ها، شکل ها و ابعاد مختلف

آیا محصول شما دارای شکلی غیرمعمولی است؟ مسئله‌ای نیست. لیبل های پشت چسب دار می‌توانند به گونه‌ای تولید و چاپ شوند که کاملاً با شکل و شمایل محصول شما متناسب باشند. علاوه بر این، شما می‌توانید رنگ‌های مورد استفاده -چه رنگ خود لیبل و چه نوشته‌ها و طرح چاپ شده نهایی روی لیبل- را خودتان انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که لیبل مورد نظر، هویت و شناسه برند شما را آن‌طور که شما می‌خواهید بیان کند.
لیبل‌ها همچنین در ابعاد مختلفی عرضه می‌شوند که امکان سفارشی‌سازی دلخواه جهت استفاده و بکارگیری آسان و سودبخش در تمامی صنایع و کسب‌و‌کارهای تجاری را فراهم می‌کنند.

برچسب و لیبل رنگی

دامنه گسترده ای از کارکردها

باز هم یادآور می‌شویم که لیبل های پشت چسب دار بیش از یک برچسب ساده هستند. آن‌ها گزینه‌ای قابل اطمینان برای نشان‌گذاری (لیبلینگ) در عموم صنایع و کسب‌و‌کارها هستند، زیرا آن‌ها را می‌توان جهت طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار داد.

توسط چاپ رنگی روی لیبل های پشت چسب دار می‌توان لیبل‌هایی جهت استفاده در تمامی صنایع ایجاد کرد که به بهترین شکل ممکن، خواسته ها و نیازهای واقعی مرتبط را پاسخگو باشد. برای نمونه، لیبل ها بطور گسترده‌ای بر روی بطری یا شیشه محصولات صنایع غذایی به کار می‌روند. آن‌ها هرگز، حتی وقتی در یخچال فریزرها برای مدتی طولانی نگهداری می‌شوند خاصیت چسبندگی، کیفیت و زیبایی خود را از دست نمی‌دهند.

پس بدون در نظر گرفتن این که در کدام بخش از صنایع و بازار فعالیت می‌کنید، شما بدون شک نیاز خود به لیبل پشت چسب دار را احساس خواهید کرد.‌

ماندگاری لیبل ها

یکی از بهترین خصوصیات لیبل‌های پشت چسب دار، پایداری و ماندگاری فوق‌العاده آن‌هاست. آنها می‌توانند هم در دماهای بالا و هم پایین از خود مقاومت نشان دهند. و این سبب می‌شود که آن‌ها بعنوان راه‌حلی ایده‌آل جهت شرایط و کارکردهای مختلف و ویژه شناخته شوند.

این در حالیست که روش‌های قدیمی برچسب‌گذاری، مشکلاتی را در برابر عوامل محیطی از قبیل رطوبت، آلودگی‌ها، کشش سطح و پاره شدن لیبل‌ها داشتند، اغلب لیبل‌های پشت چسب دار به خوبی و بدون هیچ مشکلی در برابر این مشکلات مقاوم و پایدار است.

البته باید توجه داشته باشید که چه نوع لیبلی را انتخاب می‌نمایید. زیرا هر نوع لیبل دارای خصوصیات مختص به خود و جهت استفاده در شرایط و کارکردهای مختلف مورد استفاده واقع می‌شود. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با لیبل های رایج در بازار و خصوصیات و کارکردهای هر کدام، حتماً توضیحات برگه انواع لیبل را مطالعه نمایید.‌

برچسب

مدیریت و صرفه‌جویی در زمان

از آن‌جایی‌که بکارگیری برچسب های پشت چسب دار بسیار آسان است، شما می‌توانید زمان بسیاری را که به منظور چسباندن لیبل‌ها و نشان‌گذاری صحیح محصولات خود، پیش از این صرف می‌کردید کاهش دهید. پیشرفت‌های حاصل در فناوری چاپ، امکان چاپ بر روی این لیبل ها را سریع‌تر از هر زمانی ساخته است.

تمام آنچه که باید صورت گیرد جدا کردن لیبل و چسباندن آن روی هر سطحی که مورد نیاز شماست، خواهد بود. تصورش سخت نخواهد بود که چطور این تغییر کوچک می‌تواند شما را برای مدیریت بهتر زمان و تمرکز روی موارد مهم‌تر تجارتتان یاری کند.

لیبلینگ یا برچسب گذاری

چگونه لیبل مناسب و مورد نیاز خود را انتخاب کنیم؟

آیا تا به حال در مورد قدرت چسبندگی لیبل ها شگفت‌زده نشده‌اید؟ برای مثال اینکه چطور لیبل های فلزی روی سپر ماشین‌ها در طول زمستان‌های خشن در دماهای زیر صفر و برف و بوران چسبندگی خود را حفظ می‌کنند، در حالی که کاغذ یادداشت‌های چسبان ساده چطور دارای خاصیت جابجایی و چسباندن مجدد آسان هستند! پاسخ این سوال بیش از هر چیزی به نوع چسب مربوط می‌شود.
در ساده‌ترین تعریف، چسب مسئول اتصال و پیوند دو سطح به یکدیگر است. اما تعدد خصوصیات چسب‌ها و انواع مختلف آن‌ها، دریافتن پاسخ این پرسش که کدام لیبل مناسب استفاده جهت لیبلینگ و برچسب گذاری ویژه کالاهای شماست را به فرآیندی تخصصی و ماهرانه تبدیل می‌کند.

پرسش های اصلی برای انتخاب لیبل مناسب

جهت محدود کردن حلقه جستجوی‌تان برای انتخاب برچسب مناسب، پیش از هر کاری سعی کنید به 3 سؤال اساسی زیر پاسخ دهید:

می‌خواهید بر روی چه سطحی لیبل را بچسبانید؟

لیبل شما بایستی به روی شیشه بچسبد، یا این‌که بر روی پلی‌استر، استیل یا چوب بایستی چسبانده شود؟ و شاید حتی فوم، لاستیک یا پارچه! ویژگی‌های این سطوح، در انتخاب برچسب مناسب نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. نرم یا خشن (متخلخل) بودن، صاف یا انحنا داشتن، خشک یا مرطوب بودن سطوح… این‌ها خصوصیات مهمی هستند که باید حتماً پیش از تصمیم به خرید لیبل مناسب در نظر داشته باشید.

لیبل پر چسب

چه نوع لیبل و ماده ای را جهت چسباندن مدّ نظر دارید؟

لایه اصلی تشکیل دهنده و مواد مورد استفاده، دیگر عامل مهم در انتخاب لیبل مناسب است. چسب مورد استفاده ممکن است نیاز باشد تا چنان قوی باشد که بتواند یک پلاک فلزی را نگه دارد، یا شاید بر روی یک ورقه طلق یا پلاستیک منعطف باید بچسبد.

در این بین، کارکرد مورد انتظار شما از لیبل نیز نقشی کلیدی را ایفا میکند. آیا لیبل مورد استفاده نیاز است بطور دائمی روی سطح باقی بماند یا اینکه خاصیت جدا شدن برای آن اجتناب ناپذیر است؟

همچنین این مورد که لیبل کجا و به چه منظوری باید مورد استفاده قرار گیرد، برای مثال به‌عنوان برچسب اموال بر روی اموال سازمانی، برچسب گارانتی محصولات، برچسب شفاف یا شیشه‌ای کالاها، برچسب متال روی ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات پزشکی و سخت‌افزارها و… . هر کدام از این لیبل ها ساختار مواد کاملاً متفاوت و در نتیجه کارکردی متفاوت نیز دارند. (برای آگاهی از کارکرد انواع مختلف لیبل ها، برگه انواع لیبل و برچسب را مطالعه نمایید.)

در چه شرایطی باید اتصال و چسبندگی حفظ شود و مقاومت کافی وجود داشته باشد؟

اطلاع از کارکرد و شرایط استفاده نهایی از لیبل، از آن جهت که تا چه اندازه کیفیت ویژه‌ای مورد نیاز است، ضروری است. جهت استفاده و کاربردهای معمول در داخل محیط ساختمان و ادارات، احتمالاً بکارگیری اغلب برچسب های رایج -حتی برچسب کاغذی- هیچ‌گونه مشکلی برای شما ایجاد نکند. اما در صورتی‌که لیبل در معرض شرایط محیطی بیرونی و تغییرات جوّی یا همین طور مواد شیمیایی باشد چطور؟! در این شرایط، یک برچسب ویژه دارای پوشش محافظ احتمالاً انتخاب مناسب‌تری باشد.

بنابراین دماهای شدید (سرد یا گرم)، آب‎وهوا، نور آفتاب، گرد و غبار یا دوده، مواد شیمیایی، حلال‌ها، آب، مواد شوینده و تمامی شرایط خارجی، همچنین مقاومت در برابر کشش و پاره شدن لیبل را برای برچسب‌گذاری سطوح یا بسته بندی محصولات مورد نظر خود بایستی در نظر داشته باشید.

اشتباهات رایج در انتخاب لیبل ها

در مواجهه اولیه و انتخاب یک لیبل بنا بر معیارهایی که در نظر دارید، زود تصمیم‌گیری نکنید. برای نمونه وقتی نمونه‌های مختلف لیبل‌ها را در کنار هم جهت انتخاب لیبلی که چسبندگی بهتری دارد بررسی می‌کنید ممکن است بنظرتان یک لیبل نسبت به مابقی لیبل‌ها چسبندگی بیشتری داشته باشد و گزینه مناسب‌تری باشد. اما باید توجه داشت که چسبندگی و خوب چفت و محکم شدن فقط یکی از معیارهای عملکرد یک لیبل است.

همان‌گونه که لیبل در وهله اول بر روی سطح بهتر چفت و جور می‌شود، سایر جنبه‌های مهم چسب یک لیبل ممکن است ضعیف باشد. برای مثال قابلیت برش و قیچی کردن بی‌دردسر لیبل، پایداری شیمیایی درونی، حفظ چسبندگی پس از جدا شدن از سطح، و همچنین پیوستگی ایجاد شده پس از اعمال فشار. بطور کلی عملکرد کلی چسب لیبل ها تحت این شرایط سنجیده می‌شود.

بنابراین این موضوع حائز اهمیت است که فریب مقدار چسب غیرضروری و اضافه موجود در لیبل که در عمل کارآیی لازم را ندارد، نخورید. گذشته از همه این‌ها، شما ممکن است در کمال شگفتی در نهایت با لیبلی مواجه شوید که پس از چسبانده شدن روی سطح مورد نظر، با فشار دادن لیبل، توده چسب‌ها از اطراف لیبل خارج می‌شود.

نتیجه گیری

بدون شک، لیبل های پشت چسب دار بهترین راهکار جهت برچسب گذاری در بازار امروز می‌باشند. تطبیق پذیری و منعطف بودن آن‌ها جهت امور و کارکردهای مختلف، مقرون‌به‌صرفه بودن، و همچنین ماندگاری و پایداری آنها به سختی رقابت‌پذیر است. اما از سوی دیگر، این موضوع که روال برچسب‌گذاری شما در حال حاضر واقعاً چقدر کارآمد است بسیار حائز اهمیت است تا بدین وسیله متوجه شوید که با تغییر روش لیبلینگ و برچسب گذاری خود به لیبل های پشت چسب دار، آیا سود بیشتری بدست خواهید آورد یا خیر؟
اگر شما هم برای کسب و کار خود به لیبل‌های پشت چسب دار نیاز دارید، با ما در ارتباط باشید. خرسند خواهیم بود اگر بتوانیم راهکارهای لیبل‌گذاری مختص به شما و مطابق با نیازمندی‌های منحصربفرد تجارت شما را در اختیارتان بگذاریم. اگر فعالیت تجاری شما در زمینه سلامت و زیبایی، صنایع غذایی، بازرگانی و بطور کلی در هر صنعتی است، رمزینه نگار سپهر یکی از پیشروان صنعت لیبل در ایران، جهت تولید بالاترین کیفیت لیبل پشت چسب دار می‌باشد. شما حتی می‎توانید جهت اطمینان خاطر، درخواست نمونه لیبل تولید شده، یا چاپ شده را بطور رایگان از ما داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا